Connect with us

Bolig

Vælg den rigtige kommunikationsstrategi

Udgivet

i

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Din virksomhed lever formentlig af at sælge. Sælge produkter, sælge dine kompetencer eller sælge din ekspertise på et felt. Men for at kunne sælge, skal din virksomhed være synlig online for potentielle kunder. Dit budskab skal stå helt skarpt, når en potentiel kunde klikker sig ind på dit website. Det øger sandsynligheden for, at den potentielle kunde påvirkes til at vælge netop din virksomhed eller dit produkt.

Hvilke budskaber vil du formidle?

En kommunikationsplan eller kommunikationsstrategi er en plan for, hvordan du vil kommunikere dine budskaber. Stil dig selv det helt overordnede spørgsmål: Hvad vil jeg have ud af min kommunikation og markedsføring? Svaret på det spørgsmål skal være dit kommunikationsmål. Det mål, som alle dine kommunikationsindsatser fremadrettet skal bakke op om. Det er vigtigt for ikke at komme til at ‘mudre’ billedet af din virksomhed udadtil og forvirre potentielle kunder.

Få sparring af en professionel kommunikationsrådgiver

Du skal både overveje den kommunikative vinkel og hvilke kanaler, du vil anvende. Med en detaljeret og velovervejet kommunikationsstrategi, kan du få budskaberne til at understøtte hinanden effektivt. Hvis du er i tvivl om, hvordan du får det bedste udbytte af dine anstrengelser online, så søg professionel hjælp til at planlægge en effektiv kommunikationsstrategi.
En kommunikationskonsulent kan hjælpe dig med at se på helheden i din kommunikation og markedsføring. Prisen på en ekstern kommunikationskonsulent kan svinge meget. De erfarne koster typisk mellem 1.000 og 1.500 kroner i timen.

Visuel identitet og tekst skal være strømlinet

Din kommunikationsplan kan med fordel også have fokus på design og tekst. Få lavet en designmanuel, der giver dig overblik over brug af logo, fonte, farver og billeder. Hav fastlagte regler for dit ordvalg og tekstforfatning, så du sikrer ensartetheden i dine tekster. Når dette først er på plads, så kan du lave meget selv eller uddelegere til evt. ansatte.

Du skal sikre dig, at din virksomhed faktisk er klar til at håndtere en øget tilstrømning af kunder. For med et efterspurgt produkt og en effektiv kommunikationsindsats, kan du være ret sikker på at du vil opleve et øget salg.

Continue Reading
Klik for at kommenterer

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

OM VÆLG DEN RIGTIGE Dette er hjemmeside der hjælp dig med at vælge den rigtige….tja – faktisk lige hvad det skal være: Gadgets, håndværker, boligudstyr, rådgivning og meget mere. Vi skriver artikler til dig som har brug en masse nyttige viden inden du skal købe eller leje et produkt eller ydelse. Hver dag står vi alle overfor at skulle træffe en masse valg? Hvad skal jeg købe til aftensmad? Hvad skal jeg give konen i fødselsdagsgave? Hvem skal jeg få til at lave mit momsregnskab? Der er alt sammen opgaver som nok kræver, at du skal have pungen op af lommen for at få dem løst. Ikke underligt, så vil mange gerne vide en masse om de produkter eller ydelser som de står og skal til at betale for. Det er nemlig super ærgerligt at bruge en masse penge på noget som enten er forkert eller måske i en dårlig kvalitet. Derfor søger mange viden på nettet og andre steder. Vi har samlet en masse information på ét sted, så du nemt kan finde en artikel om det produkt du står og skal vælge. ”Vælg den rigtige”, gør meget af forarbejdet for dig, som du sparrer en masse tid og frustrationer. Vi tilstræber at give information om et så bredt spekter af forskellige produkter og ydelser som muligt, så alle kan finde en artikel om noget der er interessant for dem. Det kan f.eks. være at du står og skal købe en autostol, men mangler lidt information om hvordan du vælger den rigtig. Det kan også bare være, at du er nysgerrig og gerne vil lære nye produkter og ydelser at kende og hvem ved, måske bliver du fristet til at købe noget af det du læser om. Det er ikke svært at vælge et produkt eller ydelse – det er svært at vælge det rigtige.

For Guest Posts, Advertorials, and other requests:
Please contact Mavra:
[email protected]


KH Online er ansvarelig for den kommercielle del af denne hjemmeside. Kontakt venligst Mavra vedrørende blogindlæg og lignende via ovenstående email.