Bolig
Vælg den rigtige kommunikationsstrategi

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.
Din virksomhed lever formentlig af at sælge. Sælge produkter, sælge dine kompetencer eller sælge din ekspertise på et felt. Men for at kunne sælge, skal din virksomhed være synlig online for potentielle kunder. Dit budskab skal stå helt skarpt, når en potentiel kunde klikker sig ind på dit website. Det øger sandsynligheden for, at den potentielle kunde påvirkes til at vælge netop din virksomhed eller dit produkt.
Hvilke budskaber vil du formidle?
En kommunikationsplan eller kommunikationsstrategi er en plan for, hvordan du vil kommunikere dine budskaber. Stil dig selv det helt overordnede spørgsmål: Hvad vil jeg have ud af min kommunikation og markedsføring? Svaret på det spørgsmål skal være dit kommunikationsmål. Det mål, som alle dine kommunikationsindsatser fremadrettet skal bakke op om. Det er vigtigt for ikke at komme til at ‘mudre’ billedet af din virksomhed udadtil og forvirre potentielle kunder.
Få sparring af en professionel kommunikationsrådgiver
Du skal både overveje den kommunikative vinkel og hvilke kanaler, du vil anvende. Med en detaljeret og velovervejet kommunikationsstrategi, kan du få budskaberne til at understøtte hinanden effektivt. Hvis du er i tvivl om, hvordan du får det bedste udbytte af dine anstrengelser online, så søg professionel hjælp til at planlægge en effektiv kommunikationsstrategi.
En kommunikationskonsulent kan hjælpe dig med at se på helheden i din kommunikation og markedsføring. Prisen på en ekstern kommunikationskonsulent kan svinge meget. De erfarne koster typisk mellem 1.000 og 1.500 kroner i timen.
Visuel identitet og tekst skal være strømlinet
Din kommunikationsplan kan med fordel også have fokus på design og tekst. Få lavet en designmanuel, der giver dig overblik over brug af logo, fonte, farver og billeder. Hav fastlagte regler for dit ordvalg og tekstforfatning, så du sikrer ensartetheden i dine tekster. Når dette først er på plads, så kan du lave meget selv eller uddelegere til evt. ansatte.
Du skal sikre dig, at din virksomhed faktisk er klar til at håndtere en øget tilstrømning af kunder. For med et efterspurgt produkt og en effektiv kommunikationsindsats, kan du være ret sikker på at du vil opleve et øget salg.
